Klantenservice

Veel gestelde vragen

Hier vind je de veel gestelde vragen over ons betaal- en bestelproces. Staat jouw vraag er niet tussen stuur deze dan naar info@webvrouw.nl

Bestellen

De betaling van mijn bestelling is mislukt. Wat nu?

Als je voor het plaatsen van jouw bestelling was ingelogd of je heeft een account aangemaakt tijdens het bestelproces, dan kun je jouw bestelling opvragen via onze website (je moet eventueel wel eerst inloggen). Je klikt bij de betreffende bestelling op bijv. het ordernummer en u ziet direct de gegevens van jouw bestelling. Middels de button “Afrekenen” kun je jouw bestelling alsnog betalen.

Wanneer het betalen via deze optie niet lukt, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Als je jouw ordernummer mee stuurt direct bekijken en je adviseren wat te doen.

Als je weet waarom jouw betaling mislukte kun je eventueel ook een nieuwe bestelling plaatsten. Niet betaalde bestellingen worden door ons niet verwerkt.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen of annuleren?

Zodra wij jouw betaling hebben ontvangen, nemen wij jouw bestelling direct in behandeling. Hierdoor is het helaas meestal niet mogelijk om achteraf uw bestelling nog te wijzigen of annuleren. Stuur eventuele wijzigingen of annuleringen z.s.m. naar info@webvrouw.nl. Bij een verkeerd geplaatste bestelling hebt je na ontvangst natuurlijk nog wel gewoon 16 dagen recht op herroeping. Een niet betaalde bestelling wordt niet verwerkt.

Ik woon in het buitenland. Kan ik een bestelling plaatsen?

Ja, dat is geen probleem. Standaard kunnen bestellingen en betalingen uit Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland verwerkt worden. Neem voor andere landen eerst even contact met ons op.

Hoe weet ik of mijn bestelling betaald is?

Zodra wij jouw betaling hebben ontvangen, sturen wij je een e-mail ter bevestiging.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder in te loggen of een account aan te maken?

Ja, het is niet noodzakelijk om in te loggen of een account aan te maken als je een bestelling wil plaatsen. Als je wél een account aan wil maken, dan kan dit voor én tijdens het bestelproces.

Het voordeel van een account is dat je niet steeds alles opnieuw hoeft in te vullen.

Hoe werkt het bestellen op Webvrouw.nl?

Via onderstaande stappen kun je jouw bestelling op Webvrouw plaatsen.

  1. Artikel in jouw winkelmand plaatsen

    Klik op de productpagina van het product van jouw keuze op de button ‘In winkelmand’. Hiermee plaats je 1 stuks van het artikel in Jouw winkelmand. Het aantal artikelen in het winkelmandje vind je bovenaan de pagina, je kunt meerdere items aan je winkelmandje toevoegen. Klik eventueel op de items in de winkelmand om de inhoud van het winkelmandje te bekijken, wanneer je vervolgens verder wilt winkelen, klik je linksboven op “Verder winkelen”. Bovenaan op iedere pagina blijft altijd een korte samenvatting van jouw winkelmandje staan. Als u hierop klikt, gaat u direct weer naar uw winkelmand toe.

    In jouw winkelmand zie je een overzicht van alle door u toegevoegde artikelen. Hier kan je per artikel het aantal wijzigen en eventueel artikelen verwijderen uit jouw bestelling. Ook kun je, wanneer je beschikt over een kortingscode, deze hier invullen. Je vult jouw kortingscode in in het daartoe bedoelde veld. Zodra je op de knop “Kortingcode verwerken” klikt, wordt de code automatisch verrekend.

    Ben je tevreden over de inhoud van jouw winkelmand? Dan klikt u op de button “Doorgaan naar Afrekenen”.

  2. Jouw gegevens invullen

    In stap 2 geef je aan of je een bestaande klant bent of dat je je wil registreren als nieuwe klant. Bestaande klanten kunnen volstaan door het reeds bij Webvrouw.nl bekende e-mailadres en bijbehorende wachtwoord in te vullen. Nieuwe klanten dienen een nog niet bij Webvrouw.nl bekend e-mailadres in te vullen en vervolgens de registratie compleet te maken door verdere NAW-gegevens in te voeren. Ook is het mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder je te registreren.

    Daarnaast kun je aangeven waar jouw pakket bezorgd moet worden. Je kunt hier voor een ander adres dan jouw eigen adres kiezen, bijvoorbeeld wanneer jouw bestelling een cadeau is of wanneer je jouw bestelling wil laten afleveren op jouw werk. Maar je kunt er ook voor kiezen om jouw bestelling af te halen bij een PostNL afleverpunt. Afhankelijk van het afleveradres kun je, tegen extra bijbetaling, nog kiezen voor een ochtend- of avondlevering

    Als je alle gegevens juist hebt ingevuld, dan ga je verder met betalen.

  3. Kies jouw betaalwijze

    Selecteert de door jou gewenste betaalwijze en accepteer als laatste de algemene voorwaarden.

  4. Controleer jouw bestelling

    Wanneer alle gegevens juist zijn, kun je jouw bestelling plaatsen door op de button “Bestelling plaatsen” te klikken.

  5. Online betalen

    De laatste stap in het bestelproces is het betalen van jouw bestelling. De eerder door jou gekozen betaalwijze wordt nu automatisch opgestart en je kunt jouw bestelling betalen.

    Nu volg je de betaalstappen op het scherm.

  6. Jouw bestelling is definitief geplaatst

    Zodra jouw betaling succesvol is afgerond (of voor de betaalwijze Overboeking: succesvol is aangemeld), verschijnt op jouw scherm: Bedankt voor Jouw bestelling! U ziet hier nogmaals een overzicht van jouw bestelling, ditmaal met ordernummer. Een bevestiging van jouw bestelling wordt je ook per e-mail toegestuurd op het door jou opgegeven e-mailadres.

Betalen

Hoe werkt achteraf betalen voor Nederlandse Consumenten?

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)

AfterPay voert voor webvrouw.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij webvrouw.nl achteraf betalen tot een bedrag van € 150 als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van € 250. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?

Via onze website kunt u betalen met:

  • iDEAL
  • Overboeking
  • AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
  • Bancontact
  • KBC/CBC Payment Button
  • Belfius Direct Net
  • PayPal
  • Creditcard (Visa en Eurocard/Mastercard) (alleen NL / DE / BE)
  • SOFORT banking

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle op onze website getoonde bedragen zijn inclusief BTW.

Bezorging

Kan ik mijn bestelling ook ’s avonds of ’s ochtends laten bezorgen?

Ja, in de meeste gevallen kan dat. Onze bestellingen worden bezorgd door PostNL. Afhankelijk van je bezorgadres is ochtend- en / of avondlevering mogelijk. Na het invullen van je adresgegevens in de bestelprocedure verschijnen de verschillende optie vanzelf in beeld.
Let op: In de meeste gevallen moet voor een ochtend- of avondlevering extra worden betaald.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Bestellingen verzenden wij zo ver mogelijk altijd de eerstvolgende werkdag. Bestelling voor 17:00 besteld op werkdagen, worden zoveel mogelijk dezelfde dag verzonden en heb je de volgende dag al in huis. Bestellingen in het weekend worden over het algemeen maandag verzonden (dinsdag ontvangen).

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Jazeker! Tijdens het bestelproces vul je jouw eigen factuurgegevens in en bij het afleveradres kies je voor de optie “Verzenden naar een ander adres?”. Dan bezorgen wij de factuur bij jou en je pakket verzenden wij naar het ingevulde bezorgadres in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk of Duitsland.

Ook is het mogelijk je bestelling te laten verzenden naar een PostNL locatie.

Hoe wordt mijn pakket verzonden?

Afhankelijk van je bestelling wordt deze per pakketpost of briefpost verzonden. In het laatste geval betaal je minder verzendkosten, maar krijg je geen Track en Trace code. Al onze zendingen worden bezorgt door PostNL.

Waar kan ik terecht met een klacht over de bezorging van mijn pakket?

PostNL bezorgt je pakket in opdracht van Webvrouw. Wanneer je een klacht hebt over de bezorging (bijv. beschadigd pakket of verkeerd bezorgd), dan kun je contact opnemen met Webvrouw.

Retourneren

Krijg ik bij retournering ook de verzendkosten van de heenzending terug?

Wanneer je een deel van jouw bestelling retourneert, ontvang je de verzendkosten van de heenzending niet retour. Bij het retourneren van een volledige bestelling ontvang je de verzendkosten wel retour. Wanneer je jouw bestelling per post naar ons retourneert, komen de verzendkosten van de retourzending voor je eigen rekening.

Welke artikelen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht/retournering?

Volgens onze Algemene Voorwaarden is een aantal artikelen uitgesloten voor retournering.

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

1. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
2. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken (hieronder vallen o.a. erotische speeltjes (zoals vibrators, etc), vloeibare producten (glijmiddel, massageproducten) en condooms);

Voor herbruikbare menstruatiecups geldt een uitzondering, mits je deze minimaal 3 cycli hebt geprobeerd en de juiste maat hebt aangeschaft. Neem eerst contact met ons op als je een herbruikbare menstruatiecup wilt retourneren.

Hoe kan ik een bestelling retourneren per post?

Mocht u (een deel van) uw internetbestelling per post willen retourneren, dan dien je als volgt te handelen:

Vermeld duidelijk het ordernummer, dat je vindt in de aankoopbevestiging die per e-mail hebt ontvangen, geef aan welk(e) artikel(en) je wil retourneren, inclusief de aantallen en het bankrekening waarop je het retourbedrag wenst te ontvangen of maak gebruik van het modelformulier voor herroeping. Stuur retourzending voldoende gefrankeerd** naar volgende adres:

Webvrouw
T.a.v. Afdeling retouren
Laagakkerstraat 1
5231PJ Orthen

Belangrijk: jouw retourzending dient te worden verpakt in een omdoos/verpakkingsmateriaal, zodat de doos van het product niet wordt beschadigd.**
Wanneer Webvrouw jouw retourzending in goede orde heeft ontvangen, zullen wij deze beoordelen en het aankoopbedrag van het (de) door u bestelde artikel(en) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na datum van het doorgeven je beslissing, je retourorder terugstorten. Wij raden je aan het verzendbewijs van jouw retourzending zorgvuldig te bewaren.

De te retourneren artikelen dienen (indien redelijkerwijs mogelijk) ongebruikt, onbeschadigd en in de originele onbeschadigde verpakking te zitten.

** Je bent zelf verantwoordelijk voor het voldoende frankeren en goed verpakken van de retourzending. Indien de verzending onvoldoende is gefrankeerd, worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Mocht de retourzending onverhoopt niet bij Webvrouw worden ontvangen, dan dien je altijd een bewijs van verzending te kunnen overleggen.

Wanneer kan ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht om mijn product te retourneren?

Je kan binnen 16 dagen na datum van ontvangst van de bestelling gebruik maken van jouw herroepingsrecht als u uw bestelde product(en) toch niet wenst te behouden. Indien je gebruik wenst te maken je het herroepingsrecht kun je (een gedeelte van) jouw bestelling per post aan ons retourneren o.v.v. het bestelnummer of maak gebruik van het modelformulier voor herroeping. Gebruik hiervoor het volgende adres:

Webvrouw
T.a.v. Afdeling retouren
Laagakkerstraat 1
5231PJ Orthen

Er geldt dat de te retourneren artikelen zonder gebruikerssporen, in een zo origineel/oorspronkelijk als mogelijke verpakking dienen te zitten. Wij kunnen kosten bij jou in rekening brengen wanneer het product is beschadigd. De 16 dagen zichttermijn gaat in op de datum van ontvangst.

Je kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier van herroepingsrecht. Deze kun je als bijlage terugvinden in de algemene voorwaarden.

Service & Garantie

Hoe werkt Niet Goed, Geld Terug?

Alle verkochte artikelen hebben de normale fabrieksgarantie van minimaal 1 jaar. Bovendien heb je recht op 16 dagen Niet Goed, Geld Terug op het door jou bestelde artikel. De 16 dagen zichttermijn gaat in op de datum van ontvangst.

Voorwaarde hierbij is dat het onbeschadigde, niet gebruikte artikel in de originele onbeschadigde verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) wordt teruggestuurd. Je kunt (een gedeelte van) jouw bestelling per post aan ons retourneren o.v.v. het bestelnummer. Gebruik hiervoor het volgende adres:

Webvrouw
T.a.v. Afdeling retouren
Laagakkerstraat 1
5231PJ Orthen

Reeds gebruikte artikelen kunnen wij niet terug nemen. Voor de herbruikbare menstruatiecups uit ons assortiment gelden aanvullende voorwaarden. Indien je een herbruikbare menstruatiecup minimaal 3 cycli hebt geprobeerd en deze niet goed blijkt kun je ook gebruik maken van de “Niet Goed, Geld Terug” garantie. Belangrijk is dat je een menstruatiecup hebt gekocht die qua leeftijd en fysiek bij jou past. In de omschrijving per menstruatiecup kun je steeds lezen welke adviezen gelden per maat. Bij twijfel raden we je altijd aan om eerst (vrijblijvend) gratis advies te vragen via info@webvrouw.nl.

Lees vooraf onze algemene voorwaarden goed door.

Hoe werkt de garantie?

Op alle artikelen ontvang je naast wettelijke garantie ook fabrieksgarantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. De ontvangstbevestiging van je bestelling (verzonden per e-mail) kun je als (onderdeel van je) garantiebewijs beschouwen.