Klantenservice

Veel gestelde vragen

Hier vind je de veel gestelde vragen over ons betaal- en bestelproces. Staat jouw vraag er niet tussen stuur deze dan naar info@webvrouw.nl

Bestellen

De betaling van mijn bestelling is mislukt. Wat nu?

Als je voor het plaatsen van jouw bestelling was ingelogd of je heeft een account aangemaakt tijdens het bestelproces, dan kun je jouw bestelling opvragen via onze website (je moet eventueel wel eerst inloggen). Je klikt bij de betreffende bestelling op bijv. het ordernummer en u ziet direct de gegevens van jouw bestelling. Middels de button “Afrekenen” kun je jouw bestelling alsnog betalen.

Wanneer het betalen via deze optie niet lukt, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Als je jouw ordernummer mee stuurt direct bekijken en je adviseren wat te doen.

Als je weet waarom jouw betaling mislukte kun je eventueel ook een nieuwe bestelling plaatsten. Niet betaalde bestellingen worden door ons niet verwerkt.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen of annuleren?

Zodra wij jouw betaling hebben ontvangen, nemen wij jouw bestelling direct in behandeling. Hierdoor is het helaas meestal niet mogelijk om achteraf uw bestelling nog te wijzigen of annuleren. Stuur eventuele wijzigingen of annuleringen z.s.m. naar info@webvrouw.nl. Bij een verkeerd geplaatste bestelling hebt je na ontvangst natuurlijk nog wel gewoon 14 dagen recht op herroeping. Een niet betaalde bestelling wordt niet verwerkt.

Ik woon in het buitenland. Kan ik een bestelling plaatsen?

Ja, dat is geen probleem. Standaard kunnen bestellingen en betalingen uit Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland verwerkt worden. Neem voor andere landen eerst even contact met ons op.

Hoe weet ik of mijn bestelling betaald is?

Zodra wij jouw betaling of de bevestiging van de door jouw gekozen betaalmethode hebben ontvangen, sturen wij je een e-mail ter bevestiging.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder in te loggen of een account aan te maken?

Ja, het is niet noodzakelijk om in te loggen of een account aan te maken als je een bestelling wil plaatsen. Als je wél een account aan wil maken, dan kan dit voor én tijdens het bestelproces.

Het voordeel van een account is dat je niet steeds alles opnieuw hoeft in te vullen.

Hoe werkt het bestellen op Webvrouw.nl?

Via onderstaande stappen kun je jouw bestelling op Webvrouw plaatsen.

  1. Artikel in jouw winkelmand plaatsen

    Klik op de productpagina van het product van jouw keuze op de button ‘In winkelmand’. Hiermee plaats je 1 stuks van het artikel in Jouw winkelmand. Het aantal artikelen in het winkelmandje vind je bovenaan de pagina, je kunt meerdere items aan je winkelmandje toevoegen. Klik eventueel op de items in de winkelmand om de inhoud van het winkelmandje te bekijken, wanneer je vervolgens verder wilt winkelen, klik je linksboven op “Verder winkelen”. Bovenaan op iedere pagina blijft altijd een korte samenvatting van jouw winkelmandje staan. Als u hierop klikt, gaat u direct weer naar uw winkelmand toe.

    In jouw winkelmand zie je een overzicht van alle door u toegevoegde artikelen. Hier kan je per artikel het aantal wijzigen en eventueel artikelen verwijderen uit jouw bestelling. Ook kun je, wanneer je beschikt over een kortingscode, deze hier invullen. Je vult jouw kortingscode in in het daartoe bedoelde veld. Zodra je op de knop “Kortingcode verwerken” klikt, wordt de code automatisch verrekend.

    Ben je tevreden over de inhoud van jouw winkelmand? Dan klikt u op de button “Doorgaan naar Afrekenen”.

  2. Jouw gegevens invullen

    In stap 2 geef je aan of je een bestaande klant bent of dat je je wil registreren als nieuwe klant. Bestaande klanten kunnen volstaan door het reeds bij Webvrouw.nl bekende e-mailadres en bijbehorende wachtwoord in te vullen. Nieuwe klanten dienen een nog niet bij Webvrouw.nl bekend e-mailadres in te vullen en vervolgens de registratie compleet te maken door verdere NAW-gegevens in te voeren. Ook is het mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder je te registreren.

    Daarnaast kun je aangeven waar jouw pakket bezorgd moet worden. Je kunt hier voor een ander adres dan jouw eigen adres kiezen, bijvoorbeeld wanneer jouw bestelling een cadeau is of wanneer je jouw bestelling wil laten afleveren op jouw werk. Maar je kunt er ook voor kiezen om jouw bestelling af te halen bij een PostNL afleverpunt. Afhankelijk van het afleveradres kun je, tegen extra bijbetaling, nog kiezen voor een ochtend- of avondlevering

    Als je alle gegevens juist hebt ingevuld, dan ga je verder met betalen.

  3. Kies jouw betaalwijze

    Selecteert de door jou gewenste betaalwijze en accepteer als laatste de algemene voorwaarden.

  4. Controleer jouw bestelling

    Wanneer alle gegevens juist zijn, kun je jouw bestelling plaatsen door op de button “Bestelling plaatsen” te klikken.

  5. Online betalen

    De laatste stap in het bestelproces is het betalen van jouw bestelling. De eerder door jou gekozen betaalwijze wordt nu automatisch opgestart en je kunt jouw bestelling betalen.

    Nu volg je de betaalstappen op het scherm.

  6. Jouw bestelling is definitief geplaatst

    Zodra jouw betaling succesvol is afgerond (of voor de betaalwijze Overboeking: succesvol is aangemeld), verschijnt op jouw scherm: Bedankt voor Jouw bestelling! U ziet hier nogmaals een overzicht van jouw bestelling, ditmaal met ordernummer. Een bevestiging van jouw bestelling wordt je ook per e-mail toegestuurd op het door jou opgegeven e-mailadres.

Betalen

Hoe werkt achteraf betalen voor Nederlandse Consumenten?

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)

AfterPay voert voor webvrouw.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij webvrouw.nl achteraf betalen tot een bedrag van € 150 als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van € 250. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?

Via onze website kunt u betalen met:

  • iDEAL
  • Overboeking
  • Riverty – Achteraf betalen (Nederland)
  • Bancontact
  • KBC/CBC Payment Button
  • Belfius Direct Net
  • PayPal
  • Creditcard (American Express, Visa en Eurocard/Mastercard) (alleen NL / DE / BE)
  • SOFORT banking

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle op onze website getoonde bedragen zijn inclusief BTW.

Bezorging

Wat gebeurd er met mijn pakket als ik de bezorger gemist heb?

Veel van onze bestellingen worden per briefpost of brievenbuspakketje verzonden, hiervoor hoef je niet thuis te blijven. Als jouw bestelling er pakketpost wordt verzonden ontvang je van ons een Track & Trace code van PostNL. In het geval het pakketpost betreft zal de bezorger bij je aanbellen. Als je niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren, tenzij je hebt aangegeven dat je dit niet wilt. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor jou achter. De bezorger komt standaard de volgende werkdag nogmaals langs met jouw pakket. Je kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat. Je kan jouw keus tot 22:00 uur aan PostNL doorgeven.

Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan bewaart PostNL het voor jou op een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Je hebt dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna sturen ze het terug naar ons.

Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als je jouw pakket ophaalt, anders mag het pakket niet aan jou meegegeven worden.

Wat als ik niet thuis ben om mijn pakket in ontvangst te nemen?

Veel van onze producten worden per briefpost of brievenbuspakket verzonden, hiervoor hoef je niet thuis te blijven. Gaat je bestelling per pakketpost, dan ontvang je van ons van tevoren een Track & Trace per e-mail.
Met de Track & Trace code kun je op de website van PostNL zelf kiezen waar en wanneer je jouw pakket wilt ontvangen. U ziet de mogelijkheden voor het wijzigen van de bezorging in de Track & Trace omgeving.

Je kunt kiezen voor:

bezorging op een ander moment (overdag of ‘s avonds)
bezorging bij uw dichtstbijzijnde PostNL-locatie
Zodra PostNL jouw pakket heeft ontvangen van ons (meestal in de avond), kunt je jouw keus aan PostNL doorgeven. Dit kan tot uiterlijk 6:00 uur s’ ochtends op de dag van bezorging.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten voor een bestelling naar Nederland of België bedragen voor bestellingen die in de brievenbus passen bedragen €3,50 (inclusief brievenbuspakket). Voor grotere producten wordt €6,95 in rekening gebracht.

Let op: doordat wij producten verkopen met verschillende BTW-tarieven, kunnen de bezorgkosten, afhankelijk van de producten in de bestelling iets hoger uitvallen €3,99 i.p.v. €3,50 of €7.94 i.p.v. €6,95.

Indien je tijdens het bestellen kiest voor een avondlevering, of een ochtendlevering op een PostNL locatie worden extra kosten in rekening gebracht.

Kan ik mijn bestelling ook ‘s avonds of ‘s ochtends laten bezorgen?

Ja, in de meeste gevallen kan dat. Onze bestellingen worden bezorgd door PostNL. Afhankelijk van je bezorgadres is ochtend- en / of avondlevering mogelijk. Na het invullen van je adresgegevens in de bestelprocedure verschijnen de verschillende optie vanzelf in beeld.
Let op: In de meeste gevallen moet voor een ochtend- of avondlevering extra worden betaald.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Bestelling voor 16:30uur besteld op werkdagen, worden zoveel mogelijk dezelfde dag verzonden en heb je de volgende dag al in huis. Bestellingen in het weekend worden over het algemeen maandag verzonden (dinsdag ontvangen). Je hebt je bestelling altijd binnen 2 werkdagen in huis.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Jazeker! Tijdens het bestelproces vul je jouw eigen factuurgegevens in en bij het afleveradres kies je voor de optie “Verzenden naar een ander adres?”. Dan bezorgen wij de factuur bij jou en je pakket verzenden wij naar het ingevulde bezorgadres in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk of Duitsland.

Ook is het mogelijk je bestelling te laten verzenden naar een PostNL locatie.

Hoe wordt mijn pakket verzonden?

Afhankelijk van je bestelling wordt deze per pakketpost of briefpost verzonden. In het laatste geval betaal je minder verzendkosten, maar krijg je geen Track en Trace code. Al onze zendingen worden bezorgt door PostNL.

Waar kan ik terecht met een klacht over de bezorging van mijn pakket?

PostNL bezorgt je pakket in opdracht van Webvrouw. Wanneer je een klacht hebt over de bezorging (bijv. beschadigd pakket of verkeerd bezorgd), dan kun je contact opnemen met Webvrouw.

Retourneren

Krijg ik bij retournering ook de verzendkosten van de heenzending terug?

Wanneer je een deel van jouw bestelling retourneert, ontvang je de verzendkosten van de heenzending niet retour. Bij het retourneren van een volledige bestelling ontvang je de verzendkosten wel retour. Wanneer je jouw bestelling per post naar ons retourneert, komen de verzendkosten van de retourzending voor je eigen rekening.

Welke artikelen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht/retournering?

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden: Verzegelde producten die om redenen
van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en
waarvan de verzegeling na levering is verbroken (hieronder vallen o.a. erotische speeltjes (zoals
vibrators, etc), vloeibare producten (glijmiddel, massageproducten) en condooms waarvan de
verzegeling na aflevering is verbroken); Voor herbruikbare menstruatiecups geldt een uitzondering,
mits je deze minimaal 3 cycli hebt geprobeerd en de juiste maat hebt aangeschaft. Neem eerst
contact met ons op als je een herbruikbare menstruatiecup wilt retourneren.

Hoe kan ik een bestelling retourneren per post?

Mocht u (een deel van) uw internetbestelling per post willen retourneren, dan kunt u als volgt handelen:

Vermeld duidelijk het ordernummer, dat je vindt in de aankoopbevestiging die per e-mail hebt ontvangen, geef aan welk(e) artikel(en) je wil retourneren, inclusief de aantallen en het bankrekening waarop je het retourbedrag wenst te ontvangen of maak gebruik van het modelformulier voor herroeping. Stuur retourzending voldoende gefrankeerd** naar volgende adres:

Webvrouw
T.a.v. Afdeling retouren
Laagakkerstraat 1
5231PJ Orthen

Belangrijk: jouw retourzending dient te worden verpakt in een omdoos/verpakkingsmateriaal, zodat de doos van het product niet wordt beschadigd.**
Wanneer Webvrouw jouw retourzending in goede orde heeft ontvangen, zullen wij deze beoordelen en het aankoopbedrag van het (de) door u bestelde artikel(en) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na datum van het doorgeven je beslissing, je retourorder terugstorten. Wij raden je aan het verzendbewijs van jouw retourzending zorgvuldig te bewaren.

De te retourneren artikelen dienen (indien redelijkerwijs mogelijk) ongebruikt, onbeschadigd en in de originele onbeschadigde verpakking te zitten.

** Je bent zelf verantwoordelijk voor het voldoende frankeren en goed verpakken van de retourzending. Indien de verzending onvoldoende is gefrankeerd, worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Mocht de retourzending onverhoopt niet bij Webvrouw worden ontvangen, dan dien je altijd een bewijs van verzending te kunnen overleggen.

Wanneer kan ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht om mijn product te retourneren?

Bedenktermijn en herroeping

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

– Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken (hieronder vallen o.a. erotische speeltjes (zoals vibrators, etc), vloeibare producten (glijmiddel, massageproducten) en condooms waarvan de verzegeling na aflevering is verbroken); Voor herbruikbare menstruatiecups geldt een uitzondering, mits je deze minimaal 3 cycli hebt geprobeerd en de juiste maat hebt aangeschaft. Neem eerst contact met ons op als je een herbruikbare menstruatiecup wilt retourneren.

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping(PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Je kan binnen 14 dagen na datum van ontvangst van de bestelling gebruik maken van jouw herroepingsrecht als je jouw bestelde product(en) toch niet wenst te behouden. Indien je gebruik wenst te maken je het herroepingsrecht kun je (een gedeelte van) jouw bestelling per post aan ons retourneren o.v.v. het bestelnummer of maak gebruik van het modelformulier voor herroeping. Gebruik hiervoor het volgende adres:

Webvrouw
T.a.v. Afdeling retouren
Laagakkerstraat 1
5231PJ Orthen

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Je kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier van herroepingsrecht. Deze kun je als bijlage terugvinden in de algemene voorwaarden.

Service & Garantie

Wat is de termijn van de fabrieksgarantie van mijn artikel?

Voor alle artikelen die je bij Webvrouw koopt, geldt de wettelijke garantie (deze termijn verschilt per product). Een artikel moet bij levering in goede staat verkeren en bij normaal gebruik naar behoren functioneren. Daarnaast geldt voor sommige producten een fabrieksgarantie, de termijn van de fabrieksgarantie is te vinden in de meegeleverde documentatie van de fabrikant.

Hoe werkt Niet Goed, Geld Terug – Voor de herbruikbare menstruatiecups?

Zoals ook al onder ‘Retourneren’ aangegeven, kunnen verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken niet geretourneerd worden op grond van het herroepingsrecht. Voor de herbruikbare menstruatiecups uit ons assortiment bieden wij echter een uitzondering, namelijk een Niet Goed, Geld Terug garantie. Deze garantie geldt onverminderd de wettelijke garantie. Neem contact met ons op, wanneer je gebruik wenst te maken van deze extra garantie.

Indien je een herbruikbare menstruatiecup minimaal 3 cycli hebt geprobeerd en deze voor jou niet blijkt te werken kun je gebruik maken van onze “Niet Goed, Geld Terug” garantie voor menstruatiecups.

Belangrijk is dat je een menstruatiecup hebt gekocht die qua leeftijd en fysiek bij jou past. In de omschrijving per menstruatiecup kun je steeds lezen welke adviezen gelden per maat. Bij twijfel raden we je altijd aan om eerst (vrijblijvend) gratis advies te vragen via info@webvrouw.nl.

Lees vooraf onze algemene voorwaarden goed door.

Hoe werkt de garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Omdat Webvrouw een Nederlands bedrijf is, is de Nederlandse wetgeving van toepassing en geldt de Nederlandse definitie van wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging of terugbetaling van je aankoopbedrag.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vind je in de documentatie van het artikel.

De ontvangstbevestiging van je bestelling (verzonden per e-mail) kun je als (onderdeel van je) garantiebewijs beschouwen.